03 oktober 2008

Ultrahocherhitzt.


Första dagen som jag stängde själv! Tjoho! Och jag kom en hel timme för tidigt till jobbet, var framme redan strax efter två. Jaja, nu vet jag vilken väg jag ska ta till flygplatsen i alla fall.

Drack pulverkaffe på jobbet idag - Starbucks är visserligen fancy men jag är snål - eller ja, kaffe och kaffe... Näskaffe (ja, det måste uttalas så) och ultrahocherhitzt Vollmilch är kanske inte vad finsmakaren skulle kalla kaffe. Hur kan mjölken stå framme i rumstemperatur utan att bli dålig? Svar: Den smakar äckligt från början så man märker ingen större skilnad. Men vad tusan. Det är brunt (kind of) och innehåller koffein. Jag kräver inte så mycket. Och nej, jag dricker trots det inte Joltcola.

Klarade mig ganska bra från missöden i butiken. Åtminstone om man bortser från att jag knockade mig själv i huvudet med ett kilo Marisha Pessls "Fördjupande studier i katastroffysik". Ska jag ta det som ett tecken? Sen försökte jag ge bort en gul mattkniv till en backpacker och så frågade en lång kille om jag hade böcker av nån som lät som "Hattjo". Ni vet, som i Mel Brooks-filmen "Robin Hood: Men in tights". Jag skakade på huvudet och då sa han:

 - Känner du inte till Hattjo? och då ville jag säga:

 - Nej men jag är polare med Prosit, men jag vet inte hur man skojar på tyska så jag sa inget.

Senare på kvällen skulle jag vara artig och småprata med en kort och ganska rund liten kvinna som sträckte sig efter en bok, men jag har inte koll på alla verben känner jag:

 - Vill ni ha en pall så ni kan lukta på boken?

Inga kommentarer: