13 oktober 2008

Berliner Orgie.


Igår kväll kom en glad farbror in i butiken, jag sa Hallo som jag brukar, han fullkomligt strålade mot mig, lade handen vid bordet med Thomas Brussigs Berliner Orgie (ett reportage från Berlins prostitution, väldigt poppis bok, jag började läsa den igår) och sa nåt som lät som:

 - Äckshas allsssch showk passiert!

Under bråkdelen av en sekund försökte jag snabbt gå igenom vad han försökte säga. Jag kom fram till tre alternativ.

Antingen sa han:
 - Det har redan hänt!

eller kanske:
 - Jag har varit här en gång innan!

men han skulle också ha kunnat säga (med syftning till boken):
 - Allt som står i denna bok har hänt på riktigt!

Så vad ville glada farbrorn säga? Var han en skojfrisk sexist? Eller en korttidsminnesförlorare, som överlycklig över sin återfunna identitet jublar till första bästa butiksbiträde? Eller var han bara galen, pratade med sig själv och jag råkade finnas i närheten? Hur skulle jag reagera på hans sannolikt roliga kommentar?

 - Ja? sa jag och fnissade litegrann. 

2 kommentarer:

MOM sa...

kolla in denna bloggen: http://rosavirkar.wordpress.com/

Något för dig kanske??

Anonym sa...

Läskigt omslag!