06 oktober 2008

Schönhauser Allee.




Efter jobbet åkte jag till Prenzlauer Berg för att köpa garn på Loops, en trevlig garnbutik på Wörtherstrasse 19. Hann precis in innan de stängde. Tur, annars hade jag blivit tvungen att åka till KaDeWe, kände inte riktigt för det idag. Så stort! Så vräkigt! Nej, det får bli en annan dag.

Det är verkligen mysigt där. Ujuj, där får jag hänga mera! Alltså i Prenzlauer Berg, inte på Loops. Eller tja, kanske där med, men om jag bara hänger så blir hon kanske lite ledsen. Eller glad. Eller...whatever! Gudars, jag har ätit för lite salmiak idag, känner att jag flyter iväg i tanken. Och syftningsfel har jag. Baske mig.

Hittade en fantastisk butik som säljer Fjällrävenryggor. Då hajar jag varför jag har sett folk med Kånken lite här och var. Kan ju vara bra att veta, såhär i presenttider. Ifall nån önskar sig en direktimporterad svensk väska från direktimponerade Tyskland. Typ.

Var bara tvungen att ta en bild på tanten på reklampelaren. Det är en reklam för bostäder, bland annat för seniorer. Titta så hon strålar! O vad glad hon är! Hon har längtat så efter att får skrapa balkonglådan med spaden, och nu är det äntligen dags! Hurraaa! 

Skraaaap.

Inga kommentarer: