15 oktober 2008

Alexia.




Var i gasen, kände mig som en fuktskadad antilop i språng, jag behövde något närande meddetsamma. Och häpp. Currywurst. Utan tarm denna gång.

Alexia vid Alexanderplatz är inte lika fult inuti som det ser ut utanpå.  Ett varnande finger höjs här: det helt omöjligt att hitta toaletterna.

Jag frågade personal men ingen visste. Kartan var kockofläng och överallt var det underkläder och wokpannor. Till slut blev jag alldeles utmattad, satte mig ner med en strut Schwarzwald-körsbärs-glass och pustade ut.

Och se! Då såg jag en pil! Bilder på en gubbe i overall och en gubbe i kilt. Bredvid en liten bild på en hukande Yoda. Halleluja! Jag hade hittat toaletterna!

Alla var nöjda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst var toaletterna fina? Jag gick dit två gånger. Meine deutsche schwester bjöd mig nemlich på lunch inne på Alexia sist jag var nere.

mads sa...

Ja! Sjukt hi-tech med den där rännan för vattnet. Och man behövde inte ens betala en tant för att gå in där! Jag blir så förvånad när toaletter är fräscha OCH gratis. Det händer ju liksom inte.