26 oktober 2008

Hurra!





Glädjen är total! Var på WG-besichtigung vid Schönhauser Allee. Jösses vilka trevliga människor! Glatt och trivsamt och trevligt och skratt! Det skulle komma en annan tjej och kolla på deras WG en timme efter oss, sedan skulle juryn överlägga och ringa angående om jag fick den eller inte.

Nervös väntan på kafét, hon ringde, jag hörde inte vad hon sa utan fick fråga fyra gånger men det gjorde inget, det slutade ändå med high-five och jubel. Jag fick den! Jag fick den! Jag fick den!

Tur vi hade träffats och att hon inte grundade sitt beslut på telefonsamtalet, jag lät sjukt inavlad. Inte gulligt heller, bara jobbigt. 

Ååååh nu har feta grötmassestensångesten släppt. Jag kommer ha nånstans att bo! Och det är ett enormt schysst WG med mäktiga människor som jag kan skratta med och pipa i magen. Hurraaa!

Sen såg jag John Cusack i stereo på en husvägg. Det var roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt! GRATTIS! NU kan du vara lugn och bara njuta av staden. kramkram

mads sa...

Jaaa det känns tamejtusan tokbra! Yay!