23 oktober 2008

Die Männer.

Jag vill bli en gubbe när jag blir stor.

Inte en man. Nä, det verkar så tråkigt att springa omkring i flotta kostymer och gå på möten stup i kvarten, ragga på tjejer enligt Neil Strauss metoder och hysa hemliga drömmar om att resa jorden runt. No way, José.

Men en gubbe. Det hade varit nåt det.

Häromdagen kom en trevlig farbror in i butiken. Han var fasligt lik Leif GW Persson. Gubben var ganska lång och trivsamt rund om magen och det gråa håret stackt ut i glesa testar från skallen. Den beiga, illasittande kostymen var ganska nopprig. Skjortan i nån obestämbar urtvättad vinröd färg.

Fast det finaste var slipsen. Den var i ett gräsligt skrikigt mönster med motiv av grekiska ruiner. Till det hade han en slipsnål med två ringar, jag såg inte först vad det var för nåt. Jag lutade mig närmare gubben (han luktade inte illa) och kisade för att se vad slipsnålen utgjordes av.

Det var två pyttesmå handklovar.

Kanske var det Leif GW iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag vill ju inte vara ihop med en gubbe!

mads sa...

Meh! Jag är ju inte stor än! Tänkte förresten göra det gradvis. Först kostymen, sen John Waters-mustaschen. Så det inte kommer som en chock.

Eller ska jag ta mustaschen först?