09 oktober 2008

Die Kunde.

Åkej.

Det måste göras en lista. Här är listan.

De tre jobbigaste kunderna:

No 3: Jag säger hej och ler vänligt mot kunden, hon stirrar stumt på mig som om hon ätit ett dåligt fikon: äcklad och oförstående över misstaget.

No 2: En kund som tidigare ignorerat mina hälsningar skriker från andra ändan av butiken och förväntar sig att jag ska fatta att det är frågor till mig, och inte ett utfall av tidig julhysteri.

No 1, den värsta kunden av de alla är...

Kunden som höjer ögonbrynen och blundar när hon pratar och liksom fladdrar skitfort med ögonlocken. Omöjligt att få ögonkontakt men människan förväntar sig ändå att man ska vänta tills den behagar slå upp sina violblå igen.

Bubblare: Finska skriktanten på Kulturhuset. Typmening: Kasta bort de ogudaktiga böckerna, köp biblar istället!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finska skriktanten brukade vara inne på centan också, med en väldig förkärlek för att skrika kristna saker om skärselden och sådant.

Anonym sa...

Haha, lysande lista.

mads sa...

Ibland hör man skriktanten på avstånd. Det är alltid lika fint att veta att man inte befinner sig bredvid henne just då.