14 oktober 2008

Curry-Wurst.


Erika: jag gjorde det. Jag åt Curry-Wurst. Äntligen!

Det var gott. Till skillnad från vad jag först trodde så är Curry-Wurst alltså inte en korv med curry i receptet. Snarare en vanlig korv som var delad i bitar och badade i ketchup med lite currypulver pudrat ovanpå. En brötchen till det och lunchen var fixad.

Tanten frågade: Ohne Darm oder mit Darm?

Vad tusan är Darm? Säkert nån god krydda, tänkte jag och beställde min Curry-Wurst med Darm och lät mig väl smaka.

Slog upp det i ordlistan när jag mätt och glad kom hem.

Japp, jag hade beställt korv med tarm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halleluja! Curry-wurst! Jag har aldrig fått frågan huruvida jag vill ha darm i eller inte men nu vet jag i allafall att jag ska svara NEIN! På frågan "scharf oder normal?" svarar jag dock alltid scharf.

Hey, hey, hey, har du sett att vi har bokat berlinresan? Vecka 47 går vi runt på gatorna och äter curry-wurst och glor på gamla gubbar för att försöka se om de jobbade på stasi i sina yngre dagar.

mads sa...

Hurraaa! Jag tror att alla jobbade på Stasi innan, speciellt de som är beige. De smälter in för bra, ja, tillochmed så mycket att de faktiskt sticker ut.

Kom och hälsa på i butiken vettja! Jag kan peka med hela handen och kasta boule precis som vi sa att jag skulle!