25 februari 2009

Grattis Victoria och Daniel!

Det värmer ett rojalisthjärta som mitt att favoritkronprinsessan har förlovat sig med sin gymägare. Är det inte vackert så säg. Jag blev faktiskt lite tårögd när jag tittade på presskonferensen och de såg så kära ut och var riktigt fina ihop. Inte så konstigt att jag blev blödig, jag blir alltid det under såna där tillfällen. När bröllopet mellan Mette-Marit och Haakon tevesändes satt jag och mor i soffan och snörvlade ihop. Det var så vackert.

Hoppas det blir ett pussel av Victoria och Daniel, precis som det blev av förlovningen mellan Kungen och Silvia då för trettiotre år sedan. Då ska jag köpa det också. 

Kungen och Silvia är fortfarande mina favoriter, framförallt deras 70-talsliv och leverne. Stylish kärlek i technicolorfärgskala äger! Dessutom var de så söta. Nåväl. Bara det släpps ett Victoria och Daniel-pussel så blir jag nöjd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det blir ett sådant puzzel måste du också måla en ny tavla med lämplig pratbubbla:)

Baby, jag saknar dig. Hur är det i Europas bästa metropol och när kommer du hem till Sverige igen?

mads sa...

Of course! Hmm, Zlatankommentaren är ju redan upptagen av Kungen och Silvia. Har du nåt förslag?

Babe, jag saknar dig med! Berlin är underbart, jag försöker njuta så mycket det går, det vill säga jag fikar mycket. Kommer till Schweden om en månad. Jisses vad tiden går fort!

Puss!