26 februari 2009

Der böser Blick.

Det finns en dörr precis bredvid vår butik. Det är egentligen en nödutgång vilket uppmärksammas med texten öffnen nur bei Gefahr vilket betyder öppnas endast vid fara. Flertalet människor tolkar denna texten som antingen öppna mig så fort du vill röka eller är du också lat och orkar inte gå genom snurrdörren som alla andra människor? Då är detta dörren för dig!

Varje gång dörren öppnas så blir det svinkallt i butiken och jag blir på dåligt humör. Så fort jag känner en kall vindil mot min nacke så vänder jag mig om och kastar onda ögat på dörren. Sen går jag dit med hårda matronasteg och drar igen dörren. Hårt.

Igår kände jag den kalla vinden. Jag vände mig om och POW! kastade onda ögat rakt mot två glada semestersvenskar som råkade stå ivägen. Vid synen av mitt onda-öga-ansikte såg de vettskrämda ut och sprang ut genom dörren.

Oops.

Inga kommentarer: