10 februari 2009

Tre saker kunder gör som jag ogillar skarpt.

 - Kollar på mina bröst när de pratar med mig.
Hallå? Ögonen sitter i ansiktet. Här uppe. Tack.

 - Smyger sig på mig bakifrån när jag sysslar med bokhyllorna, lutar sig fram och viskflåsar på fem centimeters avstånd från mitt öra: Ursäkta?
Jag kan smyga in på din arbetsplats, luta huvudet på din axel medan du skriver ett viktigt jobbmejl och skrikstöna: Ursäkta? men det är inte vidare kul att skita ner sig av skräck, eller hur?

Och den värsta synden man kan göra som kund är... [trumvirvel]

... smygfisa vid kassan!
Varför har alla smygfisare ätit tacopaj till lunch? Blörrrk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte tyunget de har ätit tacopaj, det kan vara rå sur fisk (surstömning). Hi hi hi. Det är gott eller!!??

mads sa...

Eller rå lök! Eller ärtsoppa som har stått och dragit sig ett tag! Fast surströmming är ganska bra tips, frågan är om de har rutten fisk på burk i det här landet.

Gudars, vad sugen jag blev på surströmmingsklämma nu!

Puss!