04 februari 2009

Nära-döden-upplevelse.

Hade en märklig dröm i natt. Jag drömde att jag var i en stad som påminde en del om Metropolis, och att jag skulle gå över ett övergångsställe. Och ett övergångsställe till. Och ytterligare ett. Det fanns hur många som helst. Komplicerade korsningar med rödljus som slog om för snabbt, och flera gånger fick jag dödsföraktande kasta mig åt sidan för att inte bli påkörd av långtradare, hästdroskor och en gång susade en orange Volvo Amazon förbi mig på några millimeters avstånd.

Jättekonstigt.

Vaknade insvettad i lakanet. Stod sen i duschen och försökte mäppla med duschmunstycket - lång historia, men ibland måste man slå hårt och svära högt för att det ska fungera - då jag helt plötsligt slirade till i badkaret, förlorade balansen och höll på att slå mig fördärvad. Jag hann bara tänka: Fan, nu bryter jag armen! innan jag fick tag i duschmunstyckeshållaren och lyckades hålla mig uppe. Kollade snabbt. Inget brutet, inga blåmärken och nej, duschmunstycket fungerade fortfarande inte.

Faran var över. Jag stod stilla och försökte lugna mig efter min nära-döden-upplevelse. Gudars. Det här kommer att bli en märklig dag.

Inga kommentarer: