26 februari 2009

Diebsicher.

En kostymklädd herre - till förväxling lik George Lucas - lade upp en bok på disken. Sen stoppade han ner handen innanför linningen på kostymbyxorna och började rota runt.

 - Herregud, är det en blottare? tänkte jag och försökte gå igenom olika flyktplaner i huvudet. 

Till slut halade han fram en plånbok som satt i ett snöre. Han plockade upp en tjuga och gav till mig. Jag försökte att inte tänka på att sedeln hade kroppstemperatur. Det var svårt. Jag gav honom växeln, han stoppade ner den i plånboken och petade ner den i byxorna igen. Sen tackade han för sig och gick.

Jag antar att han genom att ha plånboken innanför byxorna slog två flugor i en smäll: både stöldsäkert och ett hederligt gammalt raggningsknep, fast uppdaterat. Istället för att ha strumpor i kalsongerna så har han stålar.

Märkliga män.

Inga kommentarer: