07 februari 2009

Der Mitbewohner.

Killen jag bor med är en hyvens prick. Jag stapplade ut i köket, gned sömngruset ur ögonen (tack för den, John Blund!) och möttes av ett glatt sydtyskt ansikte.

 - Godmorgon! Jag har köpt några nyrökta ålar, vill du ha en?

Sällan har jag dansat så mycket så tidigt. Jag ä-l-s-k-a-r rökt ål. Och framförallt när den är mjäll och fin och alldeles färsk. Underbart! Han hade även Schwarzbrot från ålrökeriet samt en flaska Löffel-Korn som man ska dricka efteråt. Med sked, så klart.
Ett ytterligare exempel på vilken grym människa vi har att göra med:

 - Jag har köpt en flygarmössa. Vill du prova den?

Vilket utomordentligt trevligt sätt att börja en lördag på. Det här blir bara bättre och bättre. Fattas bara att jag får lägga vantarna på den där rävboan jag har spanat in så är dagen fulländad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...så typiskt dig med mössan...å...ja köp rävboan...det e sååååå du!!
Düsseldorf

mads sa...

Rävboa + läkarväska = jag!

prudelutt sa...

Du menade väl nykrökt ål... eller?

Jippie, ich habe Mads blog gefunden!
Jetzt kannst du mir nicht mehr entrinnen......

mads sa...

Ja inte var den nykräkt. Tack och lov, jag vill inte äta nåt med vinterkräksjukan.

Jag kanske får skaffa mig lösskägg? Eller kanske ännu hellre lös-skägg. Jobbigt med loppor i mustaschen.

Puss!