10 februari 2009

Marknadsdag i Kreuzberg.

Jag gillar stadsdelen Kreuzberg. Det är fult och fint och färgglatt och grått och allt möjligt på en och samma gång. Tycker om det. 
Kolla bara hur tandläkaren har målat sin ingång. Man fattar direkt vad det är för ställe:
Å, denna plågsamma min som flickstackaren har - är inte det typiskt för tandläkarbesök?
Den här bilden är rolig om man kan både tyska och svenska. Fahrschule betyder körskola, så det står alltså Körskola Aktas på skylten. Eller vid närmare eftertanke är detta nog inte roligt för någon utom mig, men whatever.


På marknaden (öppen tisdagar och söndagar) vid U-bahn Kottbusser Tor finns det drösavis med sjalar! Det var nästan att de kastade dem efter mig, så då var jag tvungen att köpa faktiskt. Vill ju inte göra försäljarna ledsna.

Det är så himla mysigt att gå omkring på marknader. Färger och roliga ingredienser och tyger och hur mycket glittriga paljetter som helst. Nästa gång jag är här ska jag köpa på mig några kilo kitschiga paljettsnören. Och oliver!

Den senaste tiden har jag börjat få en fixering vid fisk. Det började med kvastfeningarna, och nu blir jag helt till mig så fort jag ser ett slemmigt fisköga.
Jag kanske ska bli fiskritare. Det kanske är mitt mål här i livet. Om inte annat så blir det onekligen ett intressant visitkort.

Inga kommentarer: