01 november 2008

Byebye F-hain!

Flyttade från Friedrichshain idag. Lite sorgligt, men det gör inget. Mitt nya WG är grymt! Har blivit bjuden på risotto milanese och pratat om oljeriggens framtid ur ett tekniskt perspektiv. Kan det bli bättre?

Bilden är från min gamla utsikt i Friedrichshain. Imorgon kommer utsikten från nya stället. Yeah!


Och idag åkte syster hem. Ah, vad roligt det var att ha henne här! Nästa gång får alla tre systrar vara på plats och leva rövare. Hurraaa!

Tipsade om In der Misosuppe av Ryo Murakami till en tjej. Hon blev så glad över sitt inköp att hon bjöd mig på baklava. Då vet man att man har träffat rätt med sin tipsning, om man blir bjuden på flottigt goda bakverk. 

Bara att känna av baklavometern så är det kirrat.

Baklavometern goes ping.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket lyxkvarter. Vilken skillnad mot det " grå" Berlin. Men du vet hur man väljer och vrakar. Du är som en förebild för andra ungdommar som vill, ut utrikes och jobba. Det är som om livet leker med dig.

mads sa...

Kanske är det jag som leker med livet istället. Roligt är det, hursomhelst!

Anonym sa...

Klirr i kassan ;)
E hos mor å lånar datan. Miss U men inte dina fisar ~fniss~
Düsseldorf

mads sa...

Skulle jag prutta? Näää nu vet jag inte vad du pratar om.