10 november 2008

Hermannstraße.

Efter Stabi åkte jag till Hermannstraße. Det var fint, fast fult, fast... jag vet inte. Det var inte flashiga sekelskiftesfasader, bara vanliga hus och vanliga människor. Inga tjusiga affärer, mest såna som påminner om Fyndskatten i Bagarmossen (plastblommor + damunderkläder + tvättmedel + lampor med porslinsdelfiner)

Överhuvudtaget påminde det mycket om Bagis. Likadana människor, samma stämning, kändes som en trivsam trevlighet i det vanliga livet.

Om ni fattar. 
Fanns en fin kyrkogård i närheten också. Stor och lugn. Intressant att folk bor med utsikt över kyrkogården. Kändes lite konstigt. Å andra sidan lär de inte bli störda av grannarna. Bra. 


Såg en tusensköna! Det var fint. Snart är sommaren här.


Jag har förstått att folk tror att jag inte har hår på huvudet. Men det har jag. Kolla bara:

Däremot saknar jag en frisyr. Men det är en helt annan sak.

Inga kommentarer: