02 november 2008

Hello Prenzlauer Berg!

Utsikten från mitt nya hem:

O, nämnde jag att rummet jag hyr har en egen balkong? Yeah!

Idag tjyvlyssnade jag på två svenskor som högljutt kommenterade min "Wir mögen"-lapp till Tomas Brussigs Berliner Orgie. De båda tjejerna tyckte att den som hade skrivit lappen var knäpp och förstod inte alls hur man kunde tycka att boken var rolig. Och där stod jag och flinade och sa Guten Tag och pratade bara på tyska med dem. Hehe.

Min text lyder som följer:

Tomas Brussig fährt durch das Berliner Rotlichtmilieu, und erzählt mit Naivität, Staunen und Humor diese Geschichten von Sehnsucht, Lust und Verlangen und dem Bedürfnis nach Liebe. Muss man gelesen haben!

Snabb översättning:

Tomas Brussig är en naiv snuskgubbe som hänger med prostituerade. Läs boken!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha du är för rolig madde;) Hoppas du trivs i ditt nya hem! skit kul o läsa om allt! = ) kramis Elisabeth