03 november 2008

IKEA.

Idag var jag på utflykt till IKEA Tempelhof. Det var första gången som jag besökte ett IKEAvaruhus ensam. Det var annorlunda. Jag tror aldrig att jag har provat så lite soffor som under dagens besök. Inte en enda! Och jag är en sån där kund som till och med provar mattorna. Tydligen är inte varuhuset utformat för ensamhandlare med köplista i punktform. 

Eller jo, jag spontanköpte köttbullar. Såklart. Roligt att uttala ordet på tyska. Ka-jott-bylar, sa jag. För säkerthets skull pekade jag också. Och nickade.

Mat ser alltid räligt ut på foto, men de var faktiskt goda. Flottiga och fina. Bra där! Jag gillar såsmängden också, bra avvägd och väl placerad. Man kan alltid lita på IKEA.

När jag kom hem provade jag att skära ost med med nyinköpta kniv. Det gick sådär.


Jag fick i allafall användning för mitt nya flamingoplåster. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det va Präst ost, så det va värt ett "snitt"
Düsseldorf

mads sa...

Självklart! Det är bara prästost som jag massakrerar med en 24centimetersjättebjässekniv. Tur att tummen var i vägen annars hade min tröja pajat.

Åh, nästa gång ska jag köpa en osthyvel. Tjo!

Anonym sa...

Fleischbällchen.