29 januari 2009

Second hand.

Det finns så mycket schyssta second handbutiker i den här stan! Var på jakt efter en snygg väska, helst en i läder som slits snyggt och inte en i plast som faller sönder. Hittade ingen idag, men fann andra schyssta grejor.
Jag provade en pälsbrämad grön kappa. Jag ville vara lite Albrecht Dürer men kände mig mer som Will Ferrell i filmen Elf (klicka på namnen så ser du vad jag menar).
Det finaste med second hand-kläder är alla brudklänningar som har rensats ut. Den ena kreationen hiskeligare än den andra. Men det är något vackert ändå. Jag kan inte låta bli att vara lite Marla Singer-filosofisk och tänka på att de är klänningarna bars en gång av människor som kände sig vackra i dem. Det var det finaste plagget de kunde tänka sig att ha just den speciella dagen. Dessa rysliga, fantastiska, fula pärlbroderade klänningar.
Och nu hänger de slappt och lealösa på billiga plastgalgar och bara väntar på att förgylla någon annans dag. Kanske din?

3 kommentarer:

LibrarianGirl sa...

Elf?? Jag tycker nog snarare att du ser skitsnygg ut (gå tillbaks och köööp)

Anonym sa...

Fiin Madde!

mads sa...

Ojoj! Det var ord och inga visor! Får kanske gå dit på måndag och kolla om gynnaren hänger kvar. Puss på er!