20 januari 2009

En halv höna i Kreuzberg.

Hur mycket jag än viftade och hojtade så ville inte duvan flyga så att jag kunde få ett snyggt nästan-vit-duva-i-flykt-foto. Tills jag stoppade ner kameran förstås. Jädrar vad det började flaxas.

Köttbusser Tor! 
Jag. Måste. Ha. Det. Där. Elvis. Spännet. Nu. Meddetbums. 


Hittar du fågeln i trädet får du ett pip i magen.


Magen kurrade, jag behövde något snabbt, helst något dött med mycket protein. Häpp! Då stötte jag på Hühnerhaus (=Hönshuset) i hörnet Görtlitzer Straße/Skalitzer Straße. Klart som tusan tant skulle ha en halv höna.
Här är den. Den halva hönan. Knusprig och kryddig och sjukt smarrig. Det vita är nåt vitlöksgojs som var gott till. 

Tecken på att man är i Kreuzberg: på skyltarna står infon först på turkiska, sen på tyska. Nice!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fågel i bloggen i dag....har du fått fågelinfluensa?
Kass jag vet...men ack så kul...
Düsseldorf

mads sa...

Fantastiskt kul! Bara undulater som saknas. Düseldorf!