01 december 2008

Der Fliegenpilz.

Jag har en prickig klänning. Den är väldigt fin. Jag har sytt den själv av resttyget från en annan klänning som inte alls blev fin. Men den här klänningen är fin. Jättefin, faktiskt.

Jag brukar få kommentarer för den, just för att den är så vackert prickig. Oftast låter det såhär:

 - Fin klänning!
 - Tack! Jag har sytt den själv.
 - Den är så prickig! Som en flugsv...
 - Som en flugsvamp. Ja, jag vet.

Alltid får jag flugsvampskommentaren. Som ett brev på posten, en finne efter chipsmassakern eller en mögelfläck på mjuka pepparkakan. Alltid.

Alltid utom just i dag.

 - Fin klänning!
 - Tack! Jag har sytt den själv.
 - Det är tyvärr sällsynt med egenproducerade kläder i vår kommersiellt infekterade tid. För att revolutionera mot storföretagen borde fler göra som du.
 - Som en flugsvamp. Ja, jag vet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du e fin i din flu.. eeh jag menar hemma sydda klänning. Önskar jag hade dina talanger.....själv har jag inte ens sytt upp mina gardiner, å de e ju bara raksöm. Har startat nedräkningen tills du ska flytta in ;) PUSSILUSS

mads sa...

Äsch, det går lika bra med häftmassa.

Hurraaa! Snart kommer jag! Ta-daaa!

Anonym sa...

Du är så rolig! Är det ett par av världens finaste eccosandaler som du har på dig?

mads sa...

Yes box! De är världens skönaste sandaler, och numera världens dödaste sandaler eftersom jag gick sönder dem i en backe i Farsta i somras.

Fy skäms på sig, Farsta!

Skulle hemskt gärna vilja ha ett par till, men vet inte om de fortfarande görs. Nuförtin ska allt vara glittrande och inte alls brunt. Synd.

Anonym sa...

Vet inte om de fortfarande görs, jag har haft tre par, två har dött! Ett par dog på H&M när en tant gick in i mig från sidan, andra paret dog på stranden på Lefkas. De tredje paret lever och bor i garderoben fram till vår.

mads sa...

De är ju de ultimata sandalerna! Läder + rågummisula. Perfekt för alla fossingar, stora som små.

Nu fick jag cravings.