18 december 2008

Achtung X-mas!

Nu har jag också en plåsterportmonnä!

Kolla vilken grym mugg jag fick i pölsepresent av jobbet! En Berlinmugg med allas namn! Fylld med lakrits!
Den uppmärksamme ser att jag redan har ätit upp lakritsen.

Imorgon åker jag till Danmark. Det är ju helt sjukt vad nära familjens lantliv ligger den pulserande metropolen som kallas Köpenhamn. Geografiskt iallafall. Man hinner knappt ens igenom Rapper's delight innan man har hamnat på skånsk jord.

Jisses.

Nu blir det julfirande av! Jag frågade mina tyska vänner vad de skulle äta på julen.

 - Potatissallad, sa en.
 - Pastasallad, sa en annan.

Vårt julbord kommer likna en reenactment av Delikatessen. Vi kommer ha ett reservbord ifall det första bordet pajar av tyngden. Bland annat kommer vi att ha skinka, dopp-i-grytan, omelett, svampstuvning, inlagd stekt sill, senapssill, löksill, currysill, vitlökssill, skärgårdssill, hemrökt korv, hemgjord ost, revbensspjäll, rökt fläsk, köttbullar, prinskorv, ägghalvor med gojs, ägghalvor utan gojs, rökt ål, kålsallad med russin och grädde, kålsallad utan russin men med grädde, grönsallad, legymsallad, Janssons frestelse, potatisgratäng, fransk potatissallad, skånsk potatissallad, rullsylta, hemgjord pressylta, köpt pressylta, lutfisk med senapssås, risgrynsgröt, ris á la malta, spettekaka, pepparkakor, lussebullar, inlagd kvastfening och stekt kamel.

Själv kommer jag gå omkring och vara smålullig av Jägermeistern som jag sörplar i mig i smyg, alla kommer äta mer än de egentligen borde, ingen får vad de vill ha och julen är därmed som vanligt. Halleluja!

För att lyssna på världens bästa julsång, klicka här.

Inga kommentarer: