12 december 2008

Die Kälte.

Det finns en bok som behandlar det för tyskar exotiska ämnet skandinaver. Den heter Wer die kälte liebt av Tilmann Bünz. Titeln betyder De som älskar kylan och jag antar att den syftar på klimatet där uppe men puh-leeeze! Skulle vi vara köldälskare? Vi har åtminstone mössa och ordentliga kläder på oss. 

Och våra element fungerar.

Jag är inte en särskilt frusen person. När andra sitter och huttrar i sina stickade långkalsonger och toppluva så tycker jag att det är en behaglig t-shirt-temperatur. Jag fryser helt enkelt inte. Inte på jobbet, inte på stan. Men hemma. Jädrar i min lilla låda vad det är kallt.

Inatt hade jag på mig: sovshorts + sovlinne, långärmad och långbenad flanellpyjamas, raggsockar, pulsvärmare och stickad yllekofta. Jag frös ändå. Så jag tog på mig mössan också.

Jag ser ut som en uteliggare, bara det att jag är inomhus. Tack och lov har Felix luftat mina element så nu börjar det bli varmare. Och det passar ju bra när jag är sjuk.

Nu kan till och med mössan åka av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej sötnos....jo det e kallt i Berlin å i HH é det varmt...inomhus iaf.
E du krasslig?
Düsseldorf

mads sa...

Jaa jag är sjuk. Förfärligt synd om mig. Ont i halsen och snorighet. Ajaj.

Düsseldorf!