11 december 2008

Der Glückskeks.


Jag åt en lyckokaka idag.

Take time out for yourself today stod det. Det var fint sagt, tyckte jag. Så idag har jag:

 - Köpt tio nystan garn.

 - Skrivit ett brev på mitt brevpapper med danska elefanter på och skickat till tyska motsvarigheten till Försäkringskassan (jag kände att de förmodligen inte skulle uppskatta det hjärtformade Hello Kitty-brevpappret).

 - Pratat engagerat och länge om hårdkokta noirdeckaren Mickey Spillane med en kund som också var Mike Hammer-frälst. Jag måste tydligen läsa Raymond Chandler.

 - Av misstag och helt utan avsikt använt en av de fem härskarteknikerna.

 - Gett 40 cent till en hasande farbror i lila träningsoverall (fast jag tror att han egentligen frågade om vägen).

En ganska lyckad dag på det stora hela.

Inga kommentarer: