15 mars 2009

Die schwarze Dame.

Vi har fått in en bok av Stephen L. Carter, Die schwarze Dame heter den. Den är som en Rorschach-bild. Fast skillnaden är att här är det inga tvivel om vad omslaget visar. Ser ni det också? Den lille mannen som går in i det stora kvinnokönet.

Jag minns när jag såg Sagan om ringen (eller kanske inte, det kanske var nån av de andra filmerna, de har mer likheter sig emellan än vad Beppes godnattstund-avsnitten har). Hursomhelst, jag såg en av filmerna med de där krullhåriga lajvarna och rätt vad det var så dök det upp nåt brinnande på filmduken.

 - Men det är ju en flammande... tänkte jag. Ja, ni ser det också. Det är ett brinnande kvinnligt könsorgan. Sorry, men så är det.

Sauron är en flammande fitta.

4 kommentarer:

Astrid Wrangö sa...

Yeo, he's a flaming pussy! Haha nu kom jag att tänka på featherpussy...det var tider det! :D

mads sa...

The featherpussy of Eugenia! Grymmaste kollektivet i stan!

Anonym sa...

Jag har verkligen aldrig sett den berömda brinnande fittan i Saurons öga. Det ser mest ut som ett kattöga, tycker jag. Nu var det länge sedan jag faktiskt såg filmerna, och jag har ingen lust att se om dem, men ...

//JJ

mads sa...

Det är lugnt! Du behöver inte kolla om den. Det räcker med att titta på bilden. O, well. Kanske är det en freudiansk feltittning. Men ändå. Jag kommer att tänka på den där utställningen på Modernna Museet (?) på sextiotalet där stockholmarna kunde gå in i skötet på en jättelik färgglad kvinna. Lite samma grej.