06 mars 2009

Döner mit alles.

Efter att ha arbetat elva dagar i sträck så kände jag för en myspysig hemmakväll. Köpte en badpuck (ja, en sån puck man lägger i badet) med smak av rosmarin och plumsade i vattnet. Aaaah... Underbart!

Och som sagt, det finns ju andra grejer som en mysig hemmakväll inte kan vara utan. Som en film med Bill Murray - har ni tänkt på att han har likadana kinder som Elvis? - och tjeckisk öl.
Men det är inte allt. En myspysig hemmakväll kräver mer än så. Den kräver chips. Och inte vilka chips som helst. Nä, den här kvällen kräver chipssmaken Döner mit alles = kebab med allt!
Jepp. Kebabchips. Notera just det där mit alles. Fast jag vet inte om det stämmer. Hur mycket jag än försökte bena ut chipsens smaksensationer så kände jag varken gurka eller rödkål. 

3 kommentarer:

Marianne sa...

"smak av rosmarin"? Vad gjorde du med den egentligen? :-)


Visst är det tyska sortimentet av sådana och liknande grejer mycket bättre än i Sverige?
Om du blir förkyld eller får ont i lederna rekommenderar jag Diana-produkterna, funkar hur bra som helst.

mads sa...

En och annan kallsup hann jag med i badet. Och jag håller med, Tyskland har verkligen många sköna salvor och grejer!

Den enda grejen jag ännu inte har hittat är någon bra oparfymerad kräm, både för ansiktet och handen. Har du några tips?

Marianne sa...

Nja, vet inte riktigt men Medipharma Cosmetics (medipharma.de) har ett stort sortiment, jag tror allt är baserat på olivolja.
Det enda jag har testat är ögonbalsamen för att slippa se ut som ett trött tvättbjörn.
Den bästa hittills!

Gröna burkar med vita lock, säljs på apotek och kanske andra ställen också.