11 mars 2009

Ministern kommer!

Idag kom svenske Handelsministern på besök i butiken. Det var pirrigt. Alla var lite extra finklädda och nervösa och skrattade högt och en smula gällt. Jag petade till högen med Der Vorleser ungefär sjuttiotvå gånger. Spejade ut mot flygplatsens huvudgång, rättade till håret, försökte ignorera min glansiga näsa.

Sen kom Ministern.

Det var trevligt. Mycket handskakande, hej hej, trevligt, jotack, hehe, eller hur, Mathias höll ett litet tal, några gillande nickar och hummanden senare var det hela över. Det gick så snabbt att jag inte hann ta en bild på Ministern. Men jag har det näst bästa.

Varsågoda. Här har ni Johan och Mathias, strax efter närkontakten av tredje graden.

Ministernärkontakten, that is.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just hilarious: :-)

Thank goodness we have such a nice little chair to sit on. ;-)

MItt Berlin sa...

Detta är världsklass! Toll! :)