16 april 2009

Döden på vårdcentralen.

Släpade iväg mig till Årsta Vårdcentral igår för att kolla så att det inte var nån livshotande sjukdom jag hade fått. Kom till doktorn, hostade lite, lämnade några droppar blod, väntade i 45 minuter på att en tant skulle sätta en klämma på mitt finger (vilket tog ungefär tolv sekunder att göra). Effektivt.

Stapplade in hos doktorn igen som rekommenderade nässprej och te. Aight. Det kunde jag ju inte listat ut själv. Nåväl. Gick snorande ut från doktorn och tog ett kliv över en lurvig patient som hade kastat in handduken.
Ett lila offer för vårdköerna. Ett stycke tragedi mitt i Årstaidyllen. Ett gosedjur som inte längre kan föra sin talan. Vart är världen på väg?

3 kommentarer:

Sandra sa...

härligt sånt där! själv ska jag till tandisen som ligger väggivägg imorgon och laga inte mindre än två hål!

mads sa...

Ajaj! Hoppas du får ett Bamse-plåster efteråt. Eller åtminstone ett plastdjur. Dinosaurie kanske?

Sandra sa...

eller två hela tänder. det vore coolt!