19 maj 2009

Siri Hustvedt.

Idag kom Siri Hustvedt till butiken. Inte varje dag man får amerikanska författare på besök. Alla var spända och nervösa och inte så lite uppe i varv. Själv höll jag på att studsa runt som en tennisboll i en torktumlare. Så långt ifrån svalt och förföriskt lugn som man kan komma.
Så ringde telefonen. Siri Hustvedt skulle hämtas och lotsas in och det blev av någon anledning jag som hamnade längst fram i välkomstkommittén. Jag ville säga något om hennes norska arv, om de fina skildringarna av det amerikanska samhället, jag ville visa mig som någon som hänger med, någon som är intressant och belevad och kanske skulle Den Stora Författaren tycka att jag var lite, lite ball.

Jag sträckte alltså fram handen och sade:

 - Hello, my name is Mads. Do you speak english?

4 kommentarer:

Audrey Fenn sa...

Du hade finaste klänningen! Ska spana in siten du tipsade om.

Marianne sa...

Hahaha! Det roligaste jag har läst på länge, helt underbart :-)

Kajsa sa...

Haha! Så klockrent!

snowflake sa...

*gapskrattar*

Så fantastiskt bra!