01 maj 2009

Styrketräning?

Igår var det cellprov hos gynekologen. Vilken ångest jag hade innan! Vad skönt att det är över! Bara fyra veckors väntan innan provsvaren kommer. Som att vänta på en specialbeställd soffa.

Ringde lilsis från tunnelbanan för att berätta nyheten. Ville inte att hela vagnen skulle höra vad jag hade gjort, så jag sänkte rösten och viskade:

- Jag har varit på gyn.
- Va? sade lilsis.
- Jag har varit på gyn! väste jag lite högre.
- Jaha. Har du styrketränat?
- Nej, inte gym. GYN! Jag har varit hos gynekologen idag! vrålade jag .

Det blev tyst. Alla i vagnen vände sig om och tittade på mig. Bra där.

3 kommentarer:

Lillsis sa...

Sorry...dagens mobiler e så svåra att höra i...de va bättre förr ;)

Marcelo Obón Olivares sa...

Vet du vad du gjorde? Ett sitcom skämt, haha!

mads sa...

Lilsis: Nokia Ringo är den bästa mobilen - ever!

Marcelo: Sitcom + soffa = sant!