06 februari 2010

Dansar med Dolph.

Här är killen som fixar biffen: Dolph Lundgren!
Foto: Carl-Johan Söder/SVT

Vilken strålande insats han gjorde i kvällens deltävling! Han borde skaffa sig ett nytt smeknamn: Dolph - dansant med självdistans. Titta bara här:

Vilken kille! Jag minns när jag såg honom i Universal Soldier, en film som jag egentligen bara tittade på för att Jean-Claude van Damme hade huvudrollen. Dolph spelade den ondaste av de onda. Egentligen var alla hjärntvättade supersoldater i sann Borg-anda, mycket tankeväckande och dystopiskt.

Vilken stil! Vilken grace! Han överskuggade nästan filmens egentliga stjärna, trots att jag var övertygad att ingen kan slå Jean-Claude.

Inte förrän nu.

Bilden är från filmen Masters of the Universe, varifrån detta ord är hämtat:


Så sant det är sagt. Bra där, Dolphen!

2 kommentarer:

Tina sa...

Jag hade ingen aning om att Dolph skulle vara med i Melodifestivalen... Tacka gudarna för Youtube. :)
Han har förvånandsvärt bra sångröst, det trodde jag inte om honom.

Carina sa...

kul att läsa din blogg igen =)