25 juni 2009

Rosa gökur och ett orange handfat.

Vi var på Skansen. Jag såg en ren för första gången.

De luktade ganska fränt hos renarna. Inte alls gott. Till skillnad från björnarna som inte luktar något alls. Men det kan bero på att de är en halv kilometer bort, på andra sidan av ett pansarglas.
Det rosa gökuret har äntligen kommit upp på väggen. Hurra! Det tog bara två och ett halvt år, men nu är det på plats i köket. Fantastiskt fin. Tack A&M! Nu ska jag nog börja samla på gökur. Tips mottages tacksamt.

Nu måste jag bara skaffa mig ett orange handfat också. Man måste anstränga sig lite för att få enhetliga och lugna färger hemma. Som sjuttiotalsorange och knasceriserosa. Luuugnt och fiiiint.

3 kommentarer:

LIllsis sa...

Så typiskt dig...önskar att jag oxå hade vågat mer!!! Düsseldorf

Dette sa...

ÅÅå ett sådant rosa gökur vill jag ha men det går bara inte att hitta längre. Du har inte tröttnat på din och vill sälja den? ;)

mads sa...

Nä tyvärr inte :) Det pryder sin plats i köket. Man får hoppas att de görs på nytt så att du får fatt på ett skönt urverk. Jag skulle vilja att den gol, men det kanske blir nästa gökur.

Fridens!