29 september 2008

Framme!





Då var man i Berlin dårå. Jisses vad stort det är. Försökte jämföra med Bagarmossen men det var svårt. Den tyska huvudstaden var något större.

Flygresan gick bra. Jag åt inte hela smörgåsen men däremot tog jag en bild på Disney-filmen de visade på små monitorer i taket. 

För er som undrar hur butiken ser ut så kan jag meddela att den är väldigt lila och väldigt trevlig. Bilder kommer senare, jag hade inte tid att knäppa så mycket kort idag. Vi satt på Starbucks (de har Starbucks i det här landet!) och gick igenom lite grejer inför öppningen. Anne (hon är butikschef, heter det der Schäfer?) hade bra nyheter och dåliga nyheter.

Den dåliga nyheten var att jag inte längre hade någon lägenhet. De som skulle hyra ut hade ångrat sig. Oops.

Den bra nyheten var att hon med superkort varsel och med Magnus hjälp hade fixat en som jag kan bo i oktober ut.

Well, jag är inte den som är den, tyckte faktiskt det var ganska spännande. Det känns ungefär som när man spelar Tetris och har kommit till level 9 och allt går skitfort och är färgglatt och man har kul med hjärtat i halsgropen. Jag gillar det.

Nu bor jag i Fhain (jag är ju redan inbodd dårå...) i en riktigt schysst lägenhet: badkar, balkong, bredband, banjospelande grannar... Kan det bli bättre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar verkligen bilden på Disneyfilmen. Har skrattat länge åt den. Hihi!
Allt verkar ju gå strålande därborta, är glad att höra det!
Jag kommer fortsätta läsa om dina äventyr med spänning! Tchüs!